Husk mig
GrafiskDebat  >  
Debatoversigt  >  Grafisk, typografisk og designmæssigt debat  >  Jobshop og ...  >  Emne

Jobjagten er sat ind!!!

Henrik Hansen -   Opret dig for at skrive

Malebogsentusiast
Med siden  02/09 2008
Alt i alt:  18

Hej er her nogen, der kende nogle firmaer der kunne bruge en grafiker? Jeg er interesseret i firmaer der ligger i Aalborg, Frederikshavn, Hjørring, Hobro, Randers eller Århus.

Christel Dahlgreen -   Opret dig for at skrive

Skønskriftslærling
Med siden  27/06 2007
Alt i alt:  35

Billund er det noget?

Graphic Designer, der er lidt ud over det sædvanlige

Vil du udvikle guidelines og grafikker? Og har du talent for det gode håndværk? Så bliv Graphic Designer i In-House Agency, som er LEGO Koncernens interne reklamebureau i Billund. Vi er et internationalt bureau med stort grafisk produktionssetup og 110 kreative, kontaktchefer og projektledere på tværs af Danmark, USA, England og Hongkong. Vi udvikler 85 % af LEGO Koncernens nyhedskampagner — fra strategi og koncept til grafisk udvikling og produktion på emballage, tv, print, in-store og kataloger samt overordnede branding-opgaver.

Du kan udvikle og illustrere de bedste grafiske løsninger
Som In-House Agency’s nye Graphic Designer får du ansvaret for udviklingen af guidelines og grafikker til de licenspartnere, der bruger LEGO brandet på produkter som tøj, møbler, bøger og meget andet. Du indgår som sparrings- og samarbejdspartner for kunderne internt i LEGO Koncernen og eksterne producenter. I den løbende kontakt til kunderne sætter du dig ind i deres ønsker og udvikler samt vejleder om, hvordan den bedste løsning opnås. På denne måde kan du se frem til at udføre grafisk arbejde gennem alle faserne — fra første ide over koncept og til endelig eksekvering.
Du kan glæde dig til en stilling, hvor du ud over tæt samarbejde med 30 Art Directors og grafikere i In-House Agency og med kolleger i USA kan se frem til at bygge relationer både i og uden for LEGO Koncernen.

Grafisk uddannet — der kan skabe gode ideer og levere godt håndværk
På papiret står der grafiker eller Art Director, og du har minimum et par års erfaring fra en grafisk virksomhed, et reklame- eller designbureau. Her har du opbygget et godt kendskab til udvikling af grafikker, ikoner og layouts, som du har lyst til at arbejde videre med - samtidig med, at du styrker din viden om licensprodukter. Du er god til at visualisere, er en dygtig frihåndstegner og skrap i Photoshop, InDesign og Illustrator. Da du får dit eget ansvarsområde med kontakt til kolleger, kunder og producenter både i og uden for Danmark, skal du være glad for en bred berøringsflade og kunne tale og skrive engelsk. Endelig holder du humøret højt, når en deadline er i sigte.

Ansøgning og kontakt
Mærk din ansøgning “Graphic Designer”, og send den senest den 1. februar til . Hvis du har uddybende spørgsmål, så kontakt Creative Director Kasper Lynge på tlf. 79 50 42 64.

Malebogsentusiast
Med siden  02/09 2008

Ja. Hvis det lå lidt tættet på aalborg. Bor sammen med min kæreste i Aalborg, og derfor søger jeg efter firmaer i byer, der ligger tæt på Aalborg, eller hvor det er til at komme til, via motorvej eller med tog. Men jobbet lyder mega spændende.

Christel Dahlgreen -   Opret dig for at skrive

Skønskriftslærling
Med siden  27/06 2007
Alt i alt:  35

Det kan jeg godt se.

Og forstå!

Synes bare at jobbet lød så spændende, at jeg tænkte det måske var noget.

Skriver, hvis jeg falder over mere ;-)

Frederik Mortensen -   Opret dig for at skrive

Malebogsentusiast
Med siden  12/04 2007
Alt i alt:  24

Hvad ønsker du at lave?

Har set dit work og synes at du har klasse! Hvad vil du fremover?

... men er det kunst?

Malebogsentusiast
Med siden  02/09 2008

Hvad ønsker jeg at lave?

Godt spørgsmål. Har næsten hele mit liv været fascineret af de kreative opgave, der er at finde i reklamens verden. Om det så bliver hos et reklamebureau, in-house marketingsafdeling eller trykkeri, er ikke vigtig for mig. Bare kollegaerne er flinke, opgaverne spændende og masser mulighed for udvikling. Er det vigtigste for mig.

Malebogsentusiast
Med siden  02/09 2008

Tak. Synes også selv jobbet lød kanon godt.

Søren Kristensen -   Opret dig for at skrive

Fingermaler
Med siden  19/11 2007
Alt i alt:  1

Hej Henrik,

Jeg hjælper gerne med at smide bud din vej, men er der noget som du vil udvikle dig inden for ?

Roder du f.eks. med webløsninger, ved du noget om webgrafik? Trænder du på at sende ting til tryk eller?

Søren

Jan Andersen -   Opret dig for at skrive

Fingermaler
Med siden  16/11 2007

Hey Søren,

Du må da gerne smide webjob her. Jeg er interesseret!

Tak!

Malebogsentusiast
Med siden  02/09 2008

Jeg brænder nok mest for det trykte medie. Web har også fanget min nysgerrighed, hvilket har udviklet sig til et online portfølje (http://www.mycreativeplayground.dk).

Jan Christiansen -   Opret dig for at skrive

Fingermaler
Med siden  16/11 2007

Fed hjemmeside!

Malebogsentusiast
Med siden  02/09 2008

Tak skal du have. Jeg er ved at lege lidt med et nyt design til den. Muligvis noget ligthbox kode på.

Charlotte Madsen -   Opret dig for at skrive

Fingermaler
Med siden  22/09 2007

Henrik Hansen - 13 February 2009 01:59 PM

Tak skal du have. Jeg er ved at lege lidt med et nyt design til den. Muligvis noget ligthbox kode på.

Øhhh, hvad er lightbox kode?

Malebogsentusiast
Med siden  02/09 2008

Det er et script man ligger på sine thumbnail billeder. http://www.huddletogether.com/projects/lightbox/

Morten Christiansen -   Opret dig for at skrive

Fingermaler
Med siden  20/11 2007
Alt i alt:  3

Jeg blev ikke meget klogere dér.

Hvordan forbedre det oplevelsen for brugeren?

Malebogsentusiast
Med siden  02/09 2008

Det er en fed effekt og giver den besøgende muligheden for, at se de forskellige billeder i stort format. En af mine venner har lavet det på denne måde http:www.kaspersten.dk. Prøve at klik på billederne.

Forrige indlæg:
Grafisk designer til JP/Politikens Forlagshus A/
1
2
Næste
Næste indlæg:
Grafiker søges til Spamfighter

På Grafiskdebat kan du møde andre blækpletter, der har det lige som du. Lyst til at tale om alt inden for den grafiske verden, vise deres kreationer og hjælpe hinanden til at blive bedre. Opret dig gratis som blækplet. Læg dit grafiske arbejde på dit staffeli, som alle kan se. Og brug din paletten til at justere din Grafiskedebat.
Opret bruger nu!

GrafiskDebat ejes af Hvordan.Nu · Thorvaldsensvej 27 · 1871 Frederiksberg · CVR.nr. 31425875 · E: info@Hvordan.nu · Brugerbetingelser