Jeg mener at Politikens nye webdesign er: |
||
| Framragende | 27 | |
| Hverken bedre eller dårligere | 12 | |
| Dårligt | 13 | |
| Antal stemmer : 52 | Du skal være logget ind for at kunne stemme |
|
Hvad synes du om det nye webdesign Politiken.dk netop har lanceret? http://www.politiken.dk

Det nye layout holder! Så det engang i sommers, hvor Pol havde lagt det på i en times tid for at teste det og så frem til at de lagde det endeligt på (Selvom der gik så lang tid, at jeg helt havde glemt det til i går).
Det gamle for for besværligt, for 90’er agtigt med en lang, smal pølse af lige små billeder og nyeder i en pælevælling. Nu er der “luft” og ro på sitet.

Det skulle være hurtigere til at loade - det er det ikke! ÆV!

bedre end ekstrabladet - det grimmeste design på nettet.

@Mille: handler det ikke mere end din forbindelse end design?
@Soren: Enig!

Ekstra Bladet har det mest ugennemtænkte layout, minder mest om en afgangsopgave fra en Medieskole. Men Politikken lægger sig selv alt for meget op af deres konkurrent tante Berlingske - og den strategi forstår jeg ikke?

Måske Politikken har fundet ud af Berlingske-designet virker imodsætning til eb.dk?

Kan der ikke komme en mere neutral, positivt mulighed i afstemningen? Jeg synes at det nye design er godt, men ikke ligefrem fremragende?
Vil have Danmark tilbage ...

Al for stor skriftstørrelse - kan læse helt ud fra køkkenet, 6 meter væk fra skærmen. Og al, al for meget luft. Spild. Og masser af tid på at skrolle. Det er en ommer.

Nej, nej, nej - det er god udnyttelse af mediet. Hvorfor må artiklerne ikke få plads?

Jeg savner manchetter på forsiden, og når jeg er på 13"eren (lille skærm) ville jeg ønske at det var muligt at gøre overskrifterne mindre for overksuelighedens skyld.
“Målet er at præsentere indholdet i et design, der er flottere og mere moderne”
http://politiken.dk/indland/article815959.ece
Jeg er dog ikke enig i, at opdelingen med de lodrette og vandrette streger lever op til dette, men det er jo en smagssag ;-)

Læste at designet skulle lægge tæt op af avisen - det synes jeg hverken Politken, Jyllandsposten eller EkstraBladet gør. Kan ikke helt holde de store overskrifter ud - især ikke når deres grafikstykker; “Fokus” er så små, at næsen ryger helt ned i skærmen for at kunne læse det. Der mangler et sammenhold - og hæng imellem.
De lodrette streger er i orden, det giver overblik på siden.

Ligegyldigt og mainstream. Ingen nytænkning. Politikken går kun efter hvad der er mest oppe i tiden. Beklageligt.

| Forrige indlæg: Tillykke med det 57 år, stregkode |
Næste indlæg: Helvetica - tag testen! |

På Grafiskdebat kan du møde andre blækpletter, der har det lige som du. Lyst til at tale om alt inden for den grafiske verden, vise deres kreationer og hjælpe hinanden til at blive bedre. Opret dig gratis som blækplet. Læg dit grafiske arbejde på dit staffeli, som alle kan se. Og brug din paletten til at justere din Grafiskedebat.
Opret bruger nu!
· Thorvaldsensvej 27 · 1871 Frederiksberg · CVR.nr. 31425875 · E: info@Hvordan.nu · Brugerbetingelser