Klik ind på Berlingskes artikel om Londons OL logo:
http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=909508
Citat: »22 mennesker havde henvendt sig og meddelt, at de havde fået epileptiske anfald efter at have set filmen, én person havde kastet op, og fem personer klagede over, at de havde fået stærk hovedpine«.

Kønt er det ikke!

Er denne video, som bliver nævnt i artiklen?:
http://www.london2012.com/about-newlook-video.html

Har jeg forstået det rigtigt - det er Wolff Olins, der har lavet det logo

Den er god nok.
Han har lagt det ud på hans site: http://www.wolffolins.com

Den bedste kommer fra Tony Blair: “When people see the new brand, we want them to be inspired to make a positive change in their life”.
Næppe!

Hvad sker der for Olins?
Jeg har dog ikke fået et anfald, men er da ved at svinge mig op i kategorien hovedpine.
Det logo er så langt fra hvad jeg har set fra hans hånd.

Det hedder vel udvikling…jeg synes, at det er meget frisk og merkant anderledes.

Hvem er Wolff Olins?

Nu er jeg helt tabt - hvem taler vi om Wolff eller Wally Oliens?

M2 - nu er jeg også forvirret…jeg troede at det var Wally Oliens, der havde lavet logoet?!

Vi kan vel tale om begge ;-)

Logo, London, Langt ude i fremtiden. Og det er vel det væsentligste eller? Er det ikke et spørgsmål om at fremtidssikre sit logo og lade det få chancen for at vokse sig til et brand i takt med at tiden og stemningen omkring OL vokser? Lige nu har vi svært ved grafik, som forbryder sig mod klassiske dyder (øee gør det det? jeg er ikke en grafik-haj *s*) men jeg tror at vi om 5 år vil nyde, at vi ikke ser på tidligere tiders meget runde og bløde OL-logi. Jeg nyder lidt det kantede, det “ulæselige” og mest af alt, at det er urbant i sit udtryk. Jeg er ikke een af de unge fans, men en kvinde i midtfyrrene *s* - og da jeg lige havde vænnet mig til farven “lilla”, og imitationen af en hund i 4 dele, ja så synes jeg faktisk meget godt om tankee bag logoets form og figur som beskrevet i linket fra Berlingske øverst. Ringenes placering? Jaeee, der er jo mest plads i nullet, ik? *s*. Fremtidens grafiske udtryk er og bliver en udfordring. Det ses jo!

Personligt syntes jeg godt om det fra starten af. Friskt.
Måske jeg også er sådan lidt træt af at se menneskroppen ikoniseret - a la Form & Figur og andre motionsting. Jeg vil give Liv ret i at man skal huske at det er tænkt til »ud i fremtiden« - hvem véd, hvad der gør sig dér? Det kunne jo også hurtigt komme til at se »begyndelsen af 2000-agtigt ud«! Uha

Ja, spøgelser er der nok af. Også dem fra fortiden *smiler*. Jeg holder desuden af at blive overrasket og udfordret i min vanetænkning. Det er jo næsten den bedste måde at sikre sig på, at man rykker sig… bare en smule – og så er der jo basis for udvikling, ik? Jeg er som sagt ingen grafik haj, men har øje for Form og Figur (for nu at blive i mr. B’s formsprog) og Indhold. Ingen kan vel være uenig i, at hvad enten man er garvet grafiker, dreven designer eller arkitekt på afveje, så er det vigtigt at holde sig Formålet for øje – hvad enten det er i nuet – eller i fremtiden. Hvis man som designer altid fokuserer på
formålet, så kan det ikke gå helt galt.
Desværre er vi *s* nogle stykker, der svælger
i vores darlings og vores vanetænkning og
glemmer alt om kunder og koncept. Måske dette
også er tilfældet med Londons OL logo år 2012?
Måske ikke *smiler*. Men netop det logo får
mig til at huske, at jeg skal bryde ud engang
imellem. Anyway, jeg har været væk fra
branchen et stykke tid, men det glæder mig at
se, at hvordan.nu er blevet udviklet med netop
henblik på fremtiden og at kunne servicere
kundee på deres premisser. Thats what its
all about. I hvert fald indtil der opfindes
nye koncepter for dette også… i fremtiden…
Uha… *smiler*…....

OK, Liv: Dér vil jeg give dig ret: Der er sgu for mange, der har mere travlt med at please deres egne ambitioner og visioner - i stedet for deres kunders reelle behov. Og nu vil jeg pleje MIT behov: søvn! ;-)
Godnat

| Forrige indlæg: Kursuskatalog for designere er udkommet |
1 |
Næste indlæg: Seks typografiske råd fra Henrik Birkvig |

På Grafiskdebat kan du møde andre blækpletter, der har det lige som du. Lyst til at tale om alt inden for den grafiske verden, vise deres kreationer og hjælpe hinanden til at blive bedre. Opret dig gratis som blækplet. Læg dit grafiske arbejde på dit staffeli, som alle kan se. Og brug din paletten til at justere din Grafiskedebat.
Opret bruger nu!
· Thorvaldsensvej 27 · 1871 Frederiksberg · CVR.nr. 31425875 · E: info@Hvordan.nu · Brugerbetingelser