Husk mig
GrafiskDebat  >  
Debatoversigt  >  Grafisk, typografisk og designmæssigt debat  >  Alt muligt andet grafisk og typografisk  >  Emne

Bliver der nogen aviser i fremtiden?

Ditte Andersen -   Opret dig for at skrive

Landsskabsekspert
Med siden  19/06 2007
Alt i alt:  104

Tror I i det hele taget på, at der vil være aviser i fremtiden? Deres oplagstal er faldende og flere og flere får deres nyheder gratis på nettet. Jeg tror egnetlig at det er ved at være slut for aviserne som vi traditionelt kender dem.

Britt Larsen -   Opret dig for at skrive

Skønskriftslærling
Med siden  18/07 2007
Alt i alt:  39

Der skal nytænkning til - det er helt sikkert. Jeg tror heller ikke på at aviser kan blive ved i den form de har nu.

Forstår ikke hvorfor de vil udkomme hver dag, når nyhederne alligevel kommer hurtigere på nettet. Så hellere gøre som Weekendavisen og samle op, én gang om ugen med længere artikler og interview.

Erik Skovgaard -   Opret dig for at skrive

Malebogsentusiast
Med siden  03/08 2007
Alt i alt:  24

Børsen skriver i dag: Flere af de store danske mediehuse satser nu på forskellige tilkøbsprodukter for at kompensere for vigende bladsalgsindtægter. Blandt tilbuddene er dvd’er, øretermometre og krydstogtrejser.

Hvorfor?

Kim1971 -   Opret dig for at skrive

Fingermaler
Med siden  16/08 2008
Alt i alt:  1

Enig med Britt ...

Politiken burde lave et modtræk til Weekendavisen og lave en centrum-venstre weekendavis, mens de stadig selv har handlemuligheden. Sløjfe hverdagsudgiverne og i stedet gøre netavisen endnu mere stærkere fra mandag-fredag

Det vil også give papiraviserne en fremtid, hvis de satser på et mere sanseligt og visuelt lækkert produkt. Slip grafikerne og layouterne løs ... jeg vil se flere infografikker og helsidesgrafikker o. lign.

Avislæsning handler ikke kun om at blive klogere, det er også æstetik og følelser. De få ægte avislæsere, der findes tilbage, har et kærlighedsforhold til deres daglige avis. De fortjener noget mere for deres 4.000 kroner om året ...!

Kim

En avis, der viser rigtig spændende weekendtakter, er Information - bare synd de er så fattige, det ses desværre.

Lene Christiansen -   Opret dig for at skrive

Fingermaler
Med siden  23/08 2007
Alt i alt:  1

Hvad med de 250.000 + pr. avis, som hver dag læser morgenavis, altså får den bragt og læser den?

Beate Cecilie Stampe -   Opret dig for at skrive

Viskelæder
Med siden  24/03 2007
Alt i alt:  62

Ny tråd om aviser; http://grafiskdebat.dk/forum/viewthread/941/

Forrige indlæg:
Pecha Kucha Night #8 17. sep
Næste indlæg:
Sælger Trapholt ud?

På Grafiskdebat kan du møde andre blækpletter, der har det lige som du. Lyst til at tale om alt inden for den grafiske verden, vise deres kreationer og hjælpe hinanden til at blive bedre. Opret dig gratis som blækplet. Læg dit grafiske arbejde på dit staffeli, som alle kan se. Og brug din paletten til at justere din Grafiskedebat.
Opret bruger nu!

GrafiskDebat ejes af Hvordan.Nu · Thorvaldsensvej 27 · 1871 Frederiksberg · CVR.nr. 31425875 · E: info@Hvordan.nu · Brugerbetingelser